ABD’den havayolu şirketine 1.1 milyon dolarlık ‘pandemi’ cezası
ABD Ulaştırma Bakanlığı, İngiltere merkezli havayolu şirketi British Airways’e, 2020 yılının başından bu yana tüm dünyada etkili olan Covid-19 pandemisi sürecinde iptal edilen uçuşlarda yolculara ücret iadesi yapılmaması nedeniyle ceza verdi.
Şirkete 1.1 milyon dolar para cezası verilmesine karar veren bakanlık, hakkında bin 200’den fazla şikayet aldığı şirketin yolculara ödemeleri zamanında yapmadığını söyledi.
‘SİTE İÇERİSİNDEKİ BİLGİLER TÜKETİCİLERİ YANLIŞ KULLANDI’
ABD Ulaştırma Bakanlığı’na göre, 2020 Mart-Kasım ayı ortasında British Airways şirketinin internet sitesinde, iptal edilen veya tarih-saati değiştirilen uçuşlarla ilgili yolculardan telefonla şirketle iletişime geçmeleri istendi. Ancak yolcular bu aramalar sırasında aylarca şirketin müşteri hizmetlerine ulaşamadı. Şirketin internet sitesinde herhangi bir iade talebinin bulunmadığının belirtildiği bakanlık açıklamasında, British Airways’in internet sitesinde yer alan yanıltıcı bilgilerin tüketicilerin 2020 Mart ve Kasım ayları arasında yanlışlıkla seyahat kuponu talep etmesine yol açtığı kaydedildi.
Ulaştırma Bakanlığı, hataların “binlerce tüketicinin gerekli geri ödemeleri almasında önemli zorluklara ve gecikmelere neden olduğunu” söyledi. Bakanlıktan yapılan açıklamada, para cezasının benzer durumların önüne geçmek için verildiği belirtildi.
‘5 MİLYONDAN FAZLA ÖDEME YAPTIK’
British Airways, 2020 ve 2021’de iadesiz bilet sahiplerine 40 milyon dolardan fazla ödeme yapanların cezasından 550.000 dolar indirim alacak.
Havayolu yaptığı açıklamada, pandemi sürecinde yaşanan uçuş iptalleri gibi aksaklıklardan dolayı üzgün olduklarını belirterek, “Bu dönemde her zaman yasalara uygun hareket ettik ve müşterilerimize seyahatlerini farklı tarihlerde yeniden planlama esnekliği sunduk. ya da uçuşları iptal olsa dahi ücret iadesi talep etmek. Pandeminin başından bu yana beş milyondan fazla geri ödeme yaptık.” (BBC Türkçe)